- Biletem uprawniającym do przejazdu jest prawidłowo złożona rezerwacja w postaci SMS, E-MAIL lub ON-LINE (formularz na naszej stronie). Rezerwacje zrobione u kierowcy są nieważne.
- Dzień przed wyjazdem w godzinach 9:00 – 12:00 pasażer, który złożył wcześniej rezerwację, jest zobowiązany potwierdzić przejazd. W przypadku braku kontaktu z pasażerem rezerwacja zostaje anulowana.
- Cena biletu określona jest według obowiązującego w dniu wystawienia biletu cennika.
- Nie ma możliwości uiszczenia płatności po przejeździe tzw. płatność na miejscu.
- W okresach przedświątecznych są pobierane zaliczki w wysokości minimum 50 % ceny biletu.
- Rezerwacja:
- Dokonując rezerwacji w treści maila, sms lub formularza należy podać: imię i nazwisko podróżnego, adres jego odbioru, adres docelowy, datę wyjazdu, kontaktowy numer telefonu.
- Rezerwację należy potwierdzić dzień przed terminem wyjazdu.
- Nie wolno przekazywać biletu innej osobie bez uzyskania uprzedniej akceptacji ze strony przewoźnika, bilet jest imienny.
- W przypadku gdy Podróżny nie odbierania telefonu od pracowników biura, przynajmniej dzień przed wyjazdem, rezerwacja zostaje automatycznie anulowana.
- Informację n/t rezygnacji z usługi należy zgłosić przynajmniej 12 godzin przed planowanym wyjazdem. Jeżeli rezygnacja nastąpi poza w/w czasem, pasażer jest zobowiązany do pokrycia kosztów biletu.
- Zmianę daty wyjazdu można dokonać nie później niż 1 dzień przed wyjazdem do godziny 12:00. W przypadku zmiany w krótszym terminie będzie pobierana opłata manipulacyjna w wysokości 50 % ceny biletu.
- Cała kwota wpłacona przez podróżnego, podlega zwrotowi jeżeli rezerwacja została odwołana przez pasażera nie później niż 2 dni przed datą wyjazdu.
- Przewoźnik zastrzega sobie prawo niestawiennictwa w ustalonym miejscu i terminie z pasażerem. W przypadku niestawiennictwa pasażera, zostanie on obciążony kosztami podróży w wysokości 100 % ceny biletu. Faktura za przejazd zostanie przesłana na adres zamieszkania.
- Bagaż:
- Pasażer ma prawo do bezpłatnego przewozu dwóch sztuk bagażu, którego waga nie może przekroczyć łącznie 40 kg, oraz każda sztuka bagażu nie może być większa niż wymiary standardowe określone sumą: długość + wysokość + szerokość = max. 160 cm.
- Dodatkowy bagaż może zostać zabrany tylko w przypadku wolnych miejsc za dodatkową opłatą w wys. 20 zł za każde 10 kg. Nadbagaż należy zgłosić przynajmniej dzień przed wyjazdem, opłaty doliczamy do biletu.
- Pasażer ma również prawo do przewozu bagażu podręcznego o masie do 5 kg.
- Zabrania się przewozu w bagażu i posiadania przy sobie materiałów i przedmiotów, które mogą zagrażać bezpieczeństwu w transporcie, stwarzać możliwość wyrządzenia szkody innym podróżnym lub “przewoźnikowi” oraz narażać podróżnych na niewygody.
- Zabrania się przewozu: alkoholu, papierosów, tytoniu (powyżej dopuszczalnej ilości), narkotyków, broni oraz wszelkich rzeczy niebezpiecznych, wyłączonych z przewozu międzynarodowego.
- Zabrania się przewozu zwierząt.
- Przewóz dzieci, ze względu na konieczność zachowania szczególnych zasad bezpieczeństwa (fotelik), winien być zgłaszany przed planowaną podróżą.
- Podczas podróży obowiązuje zakaz spożywania napojów alkoholowych, środków odurzających oraz palenia tytoniu.
- Przewoźnik ma prawo nie dopuścić do zajęcia miejsca w samochodzie lub żądać opuszczenia pojazdu w przypadku gdy Pasażer:
- Nie przestrzega warunków umowy o przewóz.
- Znajduje się w stanie nietrzeźwym lub stanie wskazującym na chorobę zakaźną.
- Zachowuje się w sposób uciążliwy dla pozostałych Pasażerów.
- Przewoźnik ma prawo do pozostawienia na trasie pasażera, jeśli nie stosuje się do przepisów celno-dewizowych.
- Przewoźnik nie odpowiada za szkody polegające na utracie lub zniszczeniu gotówki, biżuterii, papierów wartościowych, wszelkiego rodzaju dokumentów oraz innych cennych przedmiotów.
- Przewoźnik nie przyjmuje na siebie żadnej odpowiedzialności za szkody spowodowane opóźnieniem z przyczyn administracyjnych lub w wyniku działania siły wyższej.
- Przewoźnik nie odpowiada za odwołania kursów pojazdów spowodowane zamknięciem granic, awarią samochodu, brakiem wymaganego minimum uczestników.
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za dzieci i osoby niepełnoletnie podróżujące bez opieki.
- Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za skutki spowodowane podaniem przez Pasażera błędnego lub niepełnego adresu.
- Przewoźnik nie odpowiada za samowolne oddalenie się Pasażera podczas postoju / przerwy.
- Przewoźnik nie odpowiada za opóźnienia wynikłe z przyczyn obiektywnych: postój na granicy, “korki”, warunki atmosferyczne.
- Przewoźnik nie odpowiada za pozostawiony bagaż.
- Ze względu na specyfikę usługi przewozowej mikrobusem „od drzwi do drzwi”, czas ten uzależniony jest od odległości pomiędzy miastami (adresami), z których odbierani są klienci.
- Pasażer zobowiązany jest do posiadania ważnego dokumentu, uprawniającego do przekroczenia granic.
- Niezwłocznie po zajęciu miejsca w pojeździe Pasażer winien zapiąć pasy bezpieczeństwa. Mandat za brak zapiętego pasa bezpieczeństwa reguluje Pasażer.
- Pasażer odpowiedzialny jest za wszelkie szkody wyrządzone Przewoźnikowi, w tym za umyślne lub wskutek zaniedbania znaczne zanieczyszczenie pojazdu.
- Pasażer dba o czystość w busie, wymagane jest posprzątanie po sobie śmieci. W przypadku znacznego zabrudzenia pojazdu Przewoźnik zastrzega sobie prawo do pobrania opłaty w wysokości odpowiadającej kosztom czyszczenia, prania itd.
- W przypadku uszkodzenia pojazdu Pasażer zobowiązany jest do pokrycia kosztów naprawy.
- Pasażer odpowiedzialny jest za wszelkie szkody wyrządzone pozostałym pasażerom, w tym za uszkodzenie ich bagażu.
- Pasażer zobowiązany jest do stosowania się do zapisów niniejszego regulaminu, zaleceń kierowców wydawanych podczas podróży, zasad bezpieczeństwa i higieny.
- Zakup biletu jest jednoznaczny z akceptacją warunków niniejszego regulaminu.
- Wszelkie sprawy sporne nieuregulowane niniejszym regulaminem będą rozpatrywane zgodnie z ustawą Prawo przewozowe oraz Kodeksem Cywilnym.